donderdag 19 mei 2011

en toen leken we wel van de aardbol verdwenen

Oooops, sorry mensen.

Het is al (meer dan) een maand geleden sinds onze laatste update.

Het grappige is dat ik Lindsey pest als het haar beurt is. 'Lindsey de blog moet es dringend geupdate worden...' 'Lindsey als je niet wil updaten doe ik het wel!'.

Ik las net de vorige blogposts en merk op dat ik mij iedere post al heb verontschuldigd voor de weinige updates. Lindsey is niet de enige die goed is in dingen uitstellen.

De reden waarom er zo weinig updates zijn, is dat we hier een beetje een routine hebben enzo, en er dus weinig heel spannende dingen gebeuren! Werken, slapen, eten, werken, slapen, internetten, eten, slapen.

Zoals mama zei vorige keer op Skype, "Moet je daarvoor in Australië zitten?"

OK, we zijn misschien een beetje saai nu, maar we zitten nog altijd in Melbourne, so life's pretty fantastic anyway.

Op dit moment zitten we in de city library. Free wifi, dus das makkelijk om tussen twee shiften door emails te verzenden en te lezen enzo.

Ik moet dringend eens foto's uploaden. Lindsey heeft er een aantal op haar facebook gezet, en ik probeer haar binnenkort es te overhalen om die ook ergens anders te zetten zodat iedereen ze kan zien.

Anyway. Nu zitten we in de 'gewone' bibliotheek. Soms gaan we ook naar de State Library. De State Library of Victoria is een andere bibliotheek met minder fictie en meer non-fictie. Het is een heel groot gebouw, best wel mooi eigenlijk. Het zit er meestal vol studenten. En de rest zijn travellers like us. Ik voel mij altijd een beetje schuldig omdat de studenten werk verzetten, en ik eigenlijk nie. Good old days. Soms mis ik het studentenleven een beetje. Aan de andere kant ben ik blij dat ik al dat werk niet meer moet doen.

Het is nu examentijd, wat wil zeggen dat ik meer werk in het restaurant, want iedereen moet essays schrijven en voorbereiden. Das goed voor de bankrekening, iets minder voor men vrije tijd natuurlijk.

Het is ook wintertijd! Terwijl jullie je klaarmaken voor zomerkleedjes en shorts is het hier tijd om de winterjas aan te doen. Ik lachte vroeger altijd met mijn chatvriendin Alaine, omdat ze klaagde dat het koud was. Maar ik neem alles terug, want het kan hier wel degelijk koud worden. De Fransman die ik vaak tegenkom in de keuken vertelde me dat het komt omdat wij een andere wind hebben in België en Frankrijk... ? Zolang het niet regent valt het allemaal wel mee. OK, winter is niet leuk, maar ik wen er wel aan. Maar als het hier regent, is het niet te vergelijken met thuis. Niet dat het hier meer regent, maar in België lijken de straten beter aangepast dan hier. Tis nogal mottig wanneer ik niet de juiste schoenen aanheb...

We zijn veranderd van kamer! That is to say: Lindsey is veranderd van kamer. Aaron (onze huisbaas) vertelde ons een aantal weken terug dat er een single kamer vrijkwam. Toen ik opmerkte dat een van ons dan zou verhuizen naar een 1 persoons kamer en de ander zou moeten voor een dubbele kamer betalen, zei hij dat hij bereid was om de prijs aan te passen. Lindsey is verhuisd naar de andere kamer omdat ze zich nogal ingesloten voelde in onze dubbele kamer. Ik heb daar totaal geen last van en vond het niet erg achter te blijven. Vorige week woensdag kwam de kamer vrij.

Tis best wel vreemd en het was wennen voor mij om een eigen kamer te hebben! Vooral omdat de mijne zo groot was, haha. Maar nu maken we mekaar niet meer wakker 's ochtends als er een van ons moet gaan werken, dus dat is wel een voordeel. :)

Binnen een half uurtje moet ik weer gaan werken! Tis vrijdag vandaag, dus het zal druk zijn. Komt er nog bij dat iedereen examens heeft en niet kan werken. Dus nu zijn we maar met 3 serveesters. We krijgen wel hulp van de keuken, dus het zou moeten lukken zo! Ook Lindsey moet straks werken, maar zij begint pas om 18.00.

Speaking of work! Ik heb een tweede job bij hetzelfde indoor play-center waar Lindsey werkt! Zaterdag is men eerste dag. :)

Sorry dat de blog entry qua inhoud weinig te bieden heeft! :D

Heel veel groetjes! Take care!

X

Emmy

PS: aangezien morgen de wereld blijkbaar eindigt, was dit de laatste blogpost. Tenzij ze ook internet hebben in hell. :D

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk weer de blog te lezen. Alhoewel er niet veel in staat wat we nog niet wisten :)).
    Proficiat met de 2de job, het ziet er daar mooi uit!! (Gekeken op de website he, want foto's das ook lang wachten :(. Tot gauw
    groetjes
    mama Lindsey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vol ongeduld openen we om de zoveel dagen de blog en vandaag was het eindelijk zo ver: een nieuwe update!!! :-))
    Ook van mij een dikke proficiat met de tweede job en geniet er nog van ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mam van Lindsey18 juni 2011 om 11:06

    en toen waren we weer een maand verder :)

    BeantwoordenVerwijderen