woensdag 2 maart 2011

Scherp lik e geslepen potlood.

Hey everyone!

Het is alweer een paar dagen geleden sinds de laatste blogupdate...

Tis nogal moeilijk iedereen op de hoogte te houden, zo zonder internet. Maar we doen ons best. Af en toe gaan we even naar de McDonalds (ja, I know, heel gezond) en gaan we daar op de free wifi. Ideaal om alle nieuwe mails te lezen zodat we eventueel thuis kunnen terugmailen om dan in de bib of een internetcafe onze antwoorden te versturen. Tis nie ideaal, maar we doen wat we kunnen!

Dankjewel trouwens voor jullie interesse, tis altijd leuk nieuwe emails te krijgen en de comments te lezen. [This only applies to Emmy. Waar zijn mijn e-mails, mensen, verdorie? :p --Lindsey] Ik ga trouwens morgen proberen de foto's up te loaden op blogspot, want niet iedereen heeft facebook. Alé, mijn ouders hebben geen facebook, kweet niet hoe dat zit met de rest. :P

Hoe gaat et daar in ons klein Belgenlandje? De laatste keer dat ik checkte was er nog altijd geen regering. Wanneer gaan jullie beginnen betogen enzo? Dat er es wat schot in de zaak komt?

Jammer genoeg heb ik niets te melden over knappe surfers en hete zon. :( Het weer valt hier serieus tegen. OK, we moeten nog altijd geen warme jas aandoen, maar de wind is wel koud. Blijkbaar is dit in het algemeen een slechte zomer, lucky us. Tzou wel moeten beter zijn in het weekend, so that's nice.

Ik heb wel een job interview ronde 2 op zaterdag (Lindsey ook!), dus veel genieten zit er nie in! De job is in Sales and Marketing, niet meteen mijn ding, maar de Managing Director vond het leuk dat ik psychologie heb gestudeerd, dus ja, we zien wel hoe het verder loopt! Lindsey had trouwens niet echt gesolliciteerd voor deze job en toch hebben ze haar gecontacteerd. Heel vreemd allemaal, maar ze is dan toch meegekomen vandaag. :P

Gisteren hebben we onze eerste job interview gehad. Ik was blij dat we er weg mochten, lol. Twas voor deur aan deur sales, dus dat is al helemaal niets voor mij. Ze hadden de job maar vaagjes geadverteerd, ik dacht dat het om een call-center ging. Komt er nog bij dat de man die de job interview deed iets te veel zijn best deed om sympathiek over te komen. Had eigenlijk het omgekeerde effect bij mij.

Dat is dus waar we mee bezig zijn van de week: jobhunting.

Zaterdag zijn we naar St Kilda geweest! St Kilda ligt vlak bij t strand en is nogal populair. Veel winkeltjes en vooral veel bakkerijen waar ze taarten en cakes verkopen. Ik had echt wel zin in zo'n aardbeientaartje, mmmm.

Niet dat we iets tekort komen aan zoetigheid. Steve en Maggie leven heel gezond, maar houden er blijkbaar van om ons vanalles voor te zetten. :P Gisteren pannenkoeken met maple syrup en Milo (iets kokosnootachtigs met chocolade? Nesquik maar met kokos). We hebben ook al Christmas pudding gegeten en ijs. En chocolade met noten in, maar dan zelfgemaakt. Geen idee hoe ze het noemen, maar tis wel lekker!

Anyway, waar zat ik?

Juist, St Kilda. We hadden er afgesproken met een vriendin van Lindsey, Asha. Toen we in St Kilda aankwamen zijn we eerst op een rollercoaster geweest. Luna Park is het oudste lunapark van Melbourne (heb ik mij toch laten wijsmaken). 't Is eigenlijk hetzelfde als een pretpark, zoals Bellewaerde, maar de ingang in Luna Park is gratis, je moet per rit betalen. De rollercoaster stelde op zich nie veel voor, die in Bellewaerde is leuker. :P Maar deze gaf ons een fantastic view op St Kilda en de zee, so that was great! Verder hebben we vooral rondgewandeld, ijsje gegeten, etc.

Zondag zijn we naar Renne, een andere vriendin van Lindsey, geweest. Ik voel me helemaal niet schuldig dat we een hele dag hebben binnen gezeten hebben, want – in tegenstelling tot wat de weerman ons had beloofd – het was slecht weer. Alé ja, 'slecht' in de zin van, 'We moesten een pull aandoen om buiten te lopen'. Anyhooow, twas enorm gezellig. :D Tis wel fijn om mensen te hebben waar je dingen aan kunt vragen. Niet dat we aan Steven en Maggie niets kunnen vragen, maar 't is toch anders hé, mensen van je eigen generatie.

Eigenlijk zijn we al heel de week op stap geweest naar t stad. Maar dan is al onze tijd naar het zoeken van jobs en effectief solliciteren gegaan. Ik ga zoooo blij zijn als ik iets gevonden heb. Kmoet wel zeggen, ze reageren hier veel sneller op sollicitaties! Maandag gesolliciteerd en al twee job interviews achter de rug, vind ik niet slecht.

Steven en Maggie hebben allebei een job, dus tegen dat wij opstaan (meestal iets voor 9, goed hé?) zijn ze al weg. Maggie werkt als een assistant teacher in een school voor kinderen met special needs, en Steven maakt zijn eigen kano's. Hier in Patterson Lakes is kanoën echt wel populair, en we zien vaak mensen in hun kano's passeren. Steven zelf doet ook wedstrijden enzo, marathons of races.

Maggie kookt heel graag en doet dan ook haar best om ons vanalles te laten proeven. We hebben kennisgemaakt met 'vegemite'. Nooit meer. Zowel Renne als Asha vertelden ons, “You kind of have to grow up on it.” Ik snap et nie (Why would you want to grow up on that?) maar voor hun zal het wel lekker zijn zeker? Verder hebben we een nieuwe favoriet bij het ontbijt: hot cross buns. Tzijn zo broodjes met rozijnen die ze meestal in de rooster steken. Mmm.

We hebben ook banana bread ontdekt. :D

Trouwens, heel random, maar iedere keer dat we gaan winkelen, smijten ze haast met plastiek zakken. Heel vreemd, want bij ons (in België bedoel ik) krijg je er geen als je geen vraagt, en als je dan een nodig hebt moet je ervoor betalen. En overal waar je komt zeggen mensen, 'Hello, how are you,'. Ze houden ook van het woord 'awesome' en in de bank zeggen ze vaak 'beautiful' als je hen iets van papieren geeft.

Als je kijkt naar de mensen die rondlopen in Melbourne heb je van alles wat. Er zijn mensen die ongeacht de regen of iets koudere temperaturen rondlopen in short, topje en teensletsen (of 'thongs'). Dan heb je mensen die bij meer dan 25°C rondlopen in lange zwarte broek met shirt met lange mouwen. Makes no sense, maar blijkbaar heeft iedereen een andere perceptie van warm en koud ofzo. :P

Oh BTW: Ergens van de week (kweet nie meer precies wanneer) kwam er in de living ineens een pelikaan binnen. Business as usual, zo blijkt, want Maggie gaf hem gewoon wat eten tot hij het beu was en weer langs de tuindeur naar buitenging... Heel bizar moment.

Anyway. We zitten nu op de free wifi in McDo, en ik denk dat ik hier maar stop. Kvind het trouwens raar om alles (bijna alles) in t Nederlands te typen, sorry als ik iets formeler klink dan Lindsey. I'm working on it! :D
Have a great day!

X

Emmy

5 opmerkingen:

  1. Waw zo sjiek om te horen daj al van alles geproefd hebt! De meeste dingen lijken wel echt heel lekker :).
    Dat hoort er natuurlijk wel bij dat je van alles proeft he, en ik denk dat het voor steven en maggie leuk is om jullie alles te leren kennen (mijn familie int buitenland doe da ook alsan :))

    Ik hoop dat het werk zoeken een beetje vlot... zouden ze bij die meggie niemand zoeken?! lijkt wel een leuke job...
    maar sales and marketing brengt mss meer op?!

    Anders al veel in contact gekomen met locals?!
    en zo grappig dat er zo'n verschil is van kleren bij warm weer :).
    kan eigenlijk moeilijk geloven daj bij zo'n warm weer met een lange broek en een tshirt met lange mouwen rondloopt :)

    heb je eigenlijk zo'n culture shock gehad?!
    Of valt het nog redelijk mee?!

    Oja, hier in belgie is het koud, maar de zon zit momenteel wel uit. Tis zo'n mooie winterdag eigenlijk :).
    De regering gaat nogmaals onderhandelen hahaha. Dus veel verandering zit er daar niet in :)
    Aja en ik ben je zus volop aant volgen in Idool :), vanaf gisteren hebben we ze veel kunnen zien :)

    ik zal nu ongeveer 2 weken je blog niet kunnen lezen :(, want ik ga op skireis :), in tegenstelling tot gij ga kik dus naar de sneeuw :). apres ski here we come!!!

    veel plezier daar nog en tot later!

    lieve bijoux
    Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vegemite jakkie, had jullie moeten waarschuwen voor je vertrok dat da spul ni te vreten is :-))!! Maar banana bread zou je gerust mogen opsturen, moest da mogelijk zijn natuurlijk ...
    Veel geluk met de jobhunt en tot gauw xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey Emmy. Leuk dat je al zo vlug kan solliciteren. Ik hoop dat je snel een job hebt. Zoveel eten meiske denk aan je lijntje hé. Deze middag bij je mama frietekes gaan eten. hmmmmmmmmmmmmmmm

    groetjes

    je tante

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Sis!
    Leuk om jullie avonturen te lezen! Tja,... vegemite ... de naam alleen al. Het lijkt me eerder een soort mijtenverdelger :-)... ik kan me'r de smaak zo bij voorstellen. Paar vraagjes:
    is dat nu waar van die draairichting van het water? Hebben jullie het zuiderkruis al kunnen bewonderen? Had die pelikaan zijn voeten geveegd voor ie binnenkwam?
    Wat die regering betreft: de tjeven moeten het nu gaan proberen. Daar komt dus weer niks van in huis. En Ward Debever zich maar vetten :-)
    Idd,ik stelde me ook de vraag of ze bij Maggie geen psychologe kunnen gebruiken, maar ik weet ook niet of die downunders shrink minded zijn. Wij hopen dat jullie snel aan de slag kunnen. Dus good job hunting! Miss you around girl en Lindsey ook! Dikke knus voor jullie allebei.

    Paps

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoihoi,
    't lijkt daar héél leuk, uitstapjes en eten...hihi. Hopelijk gaat het vlug de goede kant uit met een job, iets dat niet te lastig is, goed betaald en mooie uren, zodat je nog kunt uitgaan, eten,... Geniet met volle teugen en smaken.
    Hier alles prima, lekker zonnetje maar vriezekoud. Zeker niet om in korte broek of t-shirt rond te hoppen. Tot later éé,.....
    T. Martine

    BeantwoordenVerwijderen