woensdag 16 maart 2011

A list, for lack of an actual entry. ;)

Greetings comrades! :)

We leven nog! Sorry voor de korte stilte (alhoewel ik vermoed dat dit wel nog vaker zal gebeuren eens we in een routine zitten, just so you know!), maar we hadden (hebben) eigenlijk weinig nieuwe/spannende dingen te verkondigen.

Wat we wel hebben, is een lijst! Meer bepaald, een lijst van verschillen de we opgemerkt hebben tussen het land van de kangoeroe's en het land van nog-altijd-geen-regering (Australië en België dus, voor de trage mensen onder ons ;)):

#1: Oversteken in Australië is zoveel leuker dan in België. Bovenop het saaie van-trage-tikjes-naar-snelle-tikjes, krijgen we hier zowaar ruimteschip geluiden!

#2: Naast links rijden, wandelen ze hier ook links! Gebeurt supervaak dat we int stad moeten opzij gaan voor iemand die uit de tegenovergestelde richting komt, en naar goede gewoonte wijken wij dan dus uit naar rechts, omdat we gewoon zijn van een tegenligger rechts te kruisen. Niet dus! Aanvaringen (aanwandelingen?) zijn al telkens op het nippertje vermeden, maar vreemde blikken krijgen we dagelijks. :p Ook op de roltrap is het dus de bedoeling dat je hier links stilstaat en rechts wandelt, hoewel dat niet echt een vaste regel is zoals in London (jammer genoeg. :()

#3: En nu we toch over links vs. rechts bezig zijn: wist je dat ze hier dan wel links rijden, MAAR dat je nog altijd voorrang van rechts moet geven? (Da's om dat het anders te gemakkelijk is, natuurlijk.) Ik heb trouwens nog altijd niet gereden, maar da heeft meer te maken met het feit datek geen auto heb dan het links rijden. Ik ben er wel vrij zeker van dat het, na bijna 4 weken exposure, wel zou lukken om links te rijden. Kben eigenlijk al een beetje vergeten dat mensen meestal rechts rijden! Zucht. Ik mis autorijden. :( (Dit geheel terzijde)

#4: Volledig op een ander onderwerp: blijkbaar is IKEA in Australië duur! Kweet het, een uitermate vreemd concept, maar ik veronderstel dat het importeren daar wel voor iets tussen zit. We waren met Maggie (onze gastvrouw) aan het babbelen over gemeubelde appartementen en ik zei dat we altijd wat we tekort hebben in Ikea kunnen halen, maar zij protesteerde vrij hard, à la “that's way too expensive!” Niet dus! :( Ikea = duur. Echt bizar.

#5: Dit zal waarschijnlijk bijster weinig mensen interesseren, maar! We zijn hier dus een beetje omringd door vreemde bomen! Met name palmbomen die hier echt o-ver-al zijn, zo fascinerend! I keep waiting for a coconut to hit somebody on the head. :D En daarnaast (lol, sorry volwassenen, jullie zullen totaal geen idee hebben waar ik het over heb), hebben ze hier ook de Lion King boom! Je weet wel, die grote boom die je in het eerste beeld ziet, voor de opkomende zon, met een lange stam en hoge bladeren. Ja ja, de Lion King boom. :D

#6: Hebben we ook ontdekt: Australiërs houden niet van strijken! Jammer, want ik heb wel een aantal stukken die er nogal miserabel uitzien zonder strijkijzer. :(

#7: Ik meen mij te herinneren dat er een paar jaar geleden een nieuws oproer was dat meesjes aan het uitsterven zijn in België (though I could be wrong), jammer genoeg is dat hier niet het geval. Ik zeg jammer genoeg, want hoewel ik die beestjes het levensrecht wel gun, wou ik dat ze hier niet overal zaten! Overal waar eten te vinden is, dan. Je kan hier geen food court binnen wandelen of er zitten er zeker 3 of 4. Ook in de McDonalds zitten er overal vogels, which is totally weird and gross! De eerste keer dat Emmy en ik ze zagen hadden we zo de “...dat zou nooit mogen in België” maar hier heeft iedereen zo'n “meh” houding. Bizar. And kinda gross. (Terzijde: in McDo hier hebben ze ook Syringe Disposal Units! Om je naalden in te gooien dus.... Ja, ik weet het ook niet. :/)

#8: en last but not least: Australië houdt dan wel van reizigers, maar niet genoeg om ze werk te geven! :( Which brings us to basically the biggest portion of news of this entry: still (mostly) jobless!

Ik zeg “mostly” omdat ik (Lindsey dus, niet Emmy) wel al iets gevonden heb; gedefinieerd als een below-minimum wage waitressing job in een Mexicaanse versie van de McDonalds of de Pizza Hut voor een 10-tal uren in de week, misschien meer. Ik heb tot nu toe nog maar 3 dagen gewerkt, en...let's just say I don't hate it, but I definitely don't love it either. :)

Positieve kant: de collega's zijn wel leuk, en één dervan heeft 2 appartement-genoten die aan het einde van de maand vertrekken, wat voor ons wel eventueel goed uitkomt! Plus het appartement is in St. Kilda which is kind of really really awesome. :D :D We houden jullie op de hoogte!

Verder gaat alles hier z'n gewone gangetje: we gaan naart stad, we zijn op zoek naar werk, we zitten voor onze laptop. Vorig weekend was hier een feestdag-weekend (maandag was Labour Day, de Australische versie van 1 mei), dus hebben we een 2-tal dagen (verplicht!) congé moeten nemen van de jobhunt. We hebben die tijd zeer goed besteed door samen met Renne (uitgesproken als “ren” op z'n Engels) naar Hawaii Five-O te kijken, wat we jullie trouwens allemaal aanraden! For the eyecandy, weliswaar, niet echt voor de uitstekende plotwendingen. :p

Anders geen groot nieuws, denk ik. Ik had vandaag een sollicitatiegesprek, dat trouwens super goed ging, en ik hoop echt dat ik de job krijg. Fingers crossed, guys, ik zou morgen of vrijdag meer moeten weten. En meer goed nieuws: ook Emmy heeft morgen een sollicitatiegesprek! Voor een job als barista/opdienen/mensen aan de toog bedienen in een koffieshop, dus we duimen ook collectief voor haar! (Terwijl jullie slapen, weliswaar.)

Oh, en quote unquote: “Emmy heeft geen nieuws. Emmy heeft wel al veel gesolliciteerd, maar nog geen werk. :( Emmy doet ook de groetjes!” Ja, zo kwam het echt uit haar mond! ;)

Thus endeth this journal entry! Hou jullie goed, geen stoten uitsteken aub, liefste familieleden en vrienden (van ons allebei), en hou ons op de hoogte van alle ontwikkelingen thuis!

Oh, en voor de nieuwsgierigen: wij hebben helemaal niks ondervonden van de aardbeving in Japan (verschrikkelijke beelden, trouwens. :(), en er is hier ook geen tsunami warning! Melbourne ligt helemaal onderaan Australië en bovendien dan nog in een gigantische baai, dus de kans daarop is zeer zeer klein. Er was trouwens ook weinig tot geen gevaar in Sydney, maar de Pacific Tsunami Watch, of hoe ze ook heten, hadden voor de zekerheid het alarm verhoogd in bijna de hele Grote Oceaan, inclusief een deel van de Australische kust. Een beetje overvoorzichtig, maar ik veronderstel dat dat beter is dan niet voorzichting genoeg?

Ok, deze keer gaak echt afsluiten. Talk to you later, guys, and take care!

Xxx Lindsey/Fia

3 opmerkingen:

  1. mam van Lindsey16 maart 2011 om 07:09

    hey girls,
    1ste: ik denk dat je musjes bedoeld i.p.v. meesjes. tZijn allebei kleintjes, maar er is een kleurverschil :)!!
    2de: Belgische meisjes kunnen toch zelf strijken??
    3de: Hawaï Five-O zenden ze hier ook uit. En ik begrijp wat je bedoelt
    4de: Veel geluk bij de jobhunt (voor beiden)
    5de Ik mis jullie gekwebbel

    groetjes
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey girls, Firstly, I totally agree with the eyecandy theory mentioned above. Secondly, I also agree with mum that you should be able to iron yourselves :-)! And third, nothing important to mention over here, I happen to have a very boring life ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey,
    ook van mey,(hihi)
    -blij alle nieuwtjes weer gelezen te hebben en
    dat alles goed gaat met jullie daar.
    -Tip voor het strijken: kledij aantrekken die
    niet moe gestreken worden ee,aja!
    -Enjoy everything and keep the good times going!
    xxx t Martine

    BeantwoordenVerwijderen