donderdag 28 juli 2011

Until the very end...

Hoi allemaal!

Ik dacht, tis misschien weer eens tijd voor een nieuwe update.

(OK en sommige mensen hebben er ook achter gevraagd :P )

Ik moest Lindsey's post eerst herlezen om te zien wat voor nieuws ik jullie allemaal te vertellen heb.

Het meest spannende dat deze maand gebeurd is - in my opinion - het feit dat de laatste Harry Potter film OOIT (toch tot de remake binnen een paar jaar ofzo) uitgekomen is. Dat hebben we in stijl 'gevierd'. Iedereen die deze blog leest heeft wel een idee van mijn en/of Lindsey's niveau van geekery. Of dat zou toch moeten. :/ De meesten onder jullie zouden toch minstens moeten weten dat ik en/of Lindsey grote Harry Potter fans zijn. En ik weet dat jullie misschien niet veel zullen geven om onze filmervaring, toch kon ik het niet laten erover te praten. So deal with it. :P

De film kwam uit op 13 juli. We zijn naar een midnight showing geweest (dus de nacht van 12 op 13 juli) met een heleboel andere mensen. We kenden enkel Patty en Lou. En Lou hadden we eigenlijk nog maar een keer ontmoet. Dus dat was best spannend. Ik had me geen zorgen hoeven maken, eigenlijk. We waren er allemaal om dezelfde reden. :) De meeste mensen waren verkleed, Lindsey and yours truly included. :D Allebei met onze dassen (Lindsey Slytherin, ikke Ravenclaw), en bijbehorende bloes en rok. De meesten die naar de midnight premiere gingen waren verkleed (of hadden om een of andere reden symbolen op hun gezicht getekend... ). We were all just a bunch of (awesome) nerds.

De film zelf was super. Iedereen applaudisseerde en juichte op de gepaste momenten. We hebben de film ondertussen al opnieuw gezien deze week, dit keer enkel Lindsey en ik. :D Ik weet dat het waarschijnlijk weinig betekent voor de meesten onder jullie maar twas toch een afscheid van een groot stuk van mijn 'jeugd'. Zonder Harry Potter zou ik een heleboel mensen niet hebben leren kennen... Ik word er nog altijd een beetje sentimenteel van.

Moving on.

In September wordt The Lion King vertoond in de cinema. Daar kijk ik enorm naar uit. :D (Ik moest er plots aan denken omdat iTunes net I Just Can't Wait To Be King speelde.)

Ondertussen zijn we eindelijk begonnen met het plannen van onze reis na Melbourne. We hebben een vertrekdatum uit Melbourne: 26 augustus. Daarna gaan we naar Adelaide. We vertrekken 's ochtends met de trein en komen 's avonds toe. We hebben al een slaapplaats in Adelaide via couchsurfing. Couchsurfing.org is een netwerk van mensen wereldwijd die hun zetel/matras/matje/luchtmatras aanbieden aan reizigers. Ik heb al heel positieve verhalen gehoord, dus no worries, het komt allemaal goed. :) Na Adelaide gaan we naar Alice Springs en van daaruit naar Darwin. En dan trekken we verder naar Cairns. Dat zijn de grote lijnen!

Ik krijg er stress van als ik er aan denk. Alles zal weer in mijn valies moeten kunnen en treinen, bussen en vliegtuigen hebben allemaal andere regels en ik ga moeten mijn winterjas naar huis zenden, etc. Maar alles komt wel op zijn pootjes terecht. No worries, zoals ze hier zo vaak zeggen. (Een zin die we trouwens allebei hebben opgenomen in onze dagelijkse woordenschat)

Uhm... What else? Ik heb een babysitting job! Daar ben ik aan gekomen via Ophélie. Ophélie was een van mijn collega's in het restaurant. Ze verbleef hier als studente (ze studeert vertaler tolk in Lyon) en is een aantal weken terug vertrokken uit Melbourne om een maand rond te trekken met haar zus. In Melbourne is er een soort van Franse gemeenschap (Alliance Francaise de Melbourne) en via die Alliance heeft Ophélie een familie gevonden die een babysit nodig hadden. Daar heeft ze voor een aantal maand de kindjes opgehaald van school en voor hen gezorgd tot de ouders thuiskwamen. Long story short, toen ze wegging heeft ze de ouders aangeraden contact op te nemen met mij indien ze op zoek waren naar een nieuwe babysit.

De vader is Frans, en de moeder is Australisch. Ze hebben twee kinderen die ze twee-talig opvoeden. Camille is 4 en Maxim is 8. Mijn Frans is nu ook niet denderend, maar aangezien de kinderen eigenlijk Engels verkiezen, praten we meestal Engels. Behalve als ik Camille ophaal van de creche/kindergarten. Dat is best wel een grappige ervaring. Een van de dames die er werkt is Frans. Ik denk niet dat ze gelooft dat ik best wel mijn plan kan trekken in 't Frans, want ze praat altijd heel traag en duidelijk, ogen wijd open en met gebaren. Ze kijkt ook altijd persoonlijk beledigd wanneer Maxim begint Engels te praten als we er zijn, ik moet er altijd wat om lachen achteraf.

Maxim gaat naar een school waar ze de ene week les krijgen in het Engels, en de andere week in het Frans. Ik denk niet dat hij het leuk vind, maar hij kan wel goed Frans. De kindjes hebben veel energie en durven mekaar ook wel eens te slaan enzo, maar het loopt nooit echt uit de hand dus ik laat ze af en toe es ruziën. Maxim ondergaat de meeste ruzies met zijn zusje. Die kan er wel van geven.

Het is wel fijn dat ze men autoriteit respecteren. Ze zijn niet echt stout, ze testen gewoon de grenzen. Tis wat vervelend om hen op te halen en de tram te nemen, want das altijd een heel druk moment met alle scholieren, maar al bij al valt het wel mee en het is eens een andere ervaring. :)

We hebben de 21ste juli gevierd. We vonden het toch een speciale gelegenheid om de avond vrij te nemen en eens de Belgian Beer Garden te verkennen. Er zijn een aantal Belgian Beer cafes in Australië. Er zijn er twee in Melbourne. Ze serveren er uiteraard bier, maar ook wijn enzo, en eten. Ik heb mosseltjes en frietjes gegeten, Lindsey biefstuk met frietjes. Het eten was heel lekker en zelfs het bier (kriek voor mij, ander bier lust ik nie :P). Het dessert hadden we misschien iets te veel van verwacht. Wafels met Callebautchocoladesaus. Twas nie slecht, maar twas toch niet zoals thuis.

Het was een gezellige avond!

Verder is alles wel ok. We lopen allebei wat mottig. Lichamelijk bedoel ik. Lindsey iets mottiger dan ik, ze heeft een zware verkoudheid. Verder denk ik dat al dat Mexicaans eten een beetje te veel aan het worden is, onze magen kunnen precies niet tegen veel meer.

We doen wel ons best om wat beweging te krijgen! Lindsey en ik hebben een membership card bij een zwembad hier redelijk dichtbij. Het water is zout, wat ik in 't begin heel vreemd vond. Maar voor de rest is 't leuk iets van sport te doen... Ik heb soms een tekort aan motivatie wat beweging betreft, maar aangezien we bijna vertrekken kan ik wel niet anders dan twee keer in een week te gaan zwemmen, anders is dat weggesmeten geld en daar ben ik geen fan van.

Ik denk dat dat het zowat is. Het zou kunnen dat ik iets ben vergeten, maar dan zal Lindsey er mij hopelijk op wijzen en dan maak ik wel een extra post ofzo. :)

Nu is het bijna middernacht, dus het is tijd om af te sluiten en me klaar te maken om te gaan slapen. Morgen is het vrijdag, wat betekent dat ik (en Lindsey ook trouwens) twee shifts heb in het restaurant. Dus ik moet een beetje alert zijn anders is het tegen de avond om zeep en das juist het drukste moment van de week. :P

Take good care, everyone! Sorry dat het weer in België zo mottig is. Ik denk dat wij maar enkele graden minder hebben dan jullie... :/

Bisous!

Emmy

5 opmerkingen:

  1. yay for a new blogupdate... :-) altijd leuk om nog even wat dingen bij te lezen naast onze skype dates.
    love you and miss you sis. hugs and kisses... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yay for Harry Potter nerdness, I've seen the movie twice too ... :-) Blij dat je er nog een job bij hebt, hopelijk valt het allemaal te combineren? Nog een maandje en dan is het zover hé ...
    Love you guys and miss you!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey zus! Fijn om lezen ... hebben jullie trouwens geen foto's van jullie Potter-feest?

    Dad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel wat nieuws te vertellen. En de plannen krijgen duidelijk vaste vorm. Vooral dat couchsurfing vind ik goe, zo leer je weer nieuwe mensen kennen en tis goed voor de portemonnee!! :)) Van Harry Potter daar verschiet niemand van hoor, dat is wat we verwachtten; :)
    Verder "Take care" en geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel leuk om te horen dat jullie al verdere plannen hebben en dat ze concreet worden!
    Geniet er volop van!!

    Ik zou ook wel eens een foto willen zien hoor van jullie Harry Potter night :)!!

    Vele groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen